Saturday, April 14, 2012

Pesto af skvadderkål

Inspireret af naboens kommentar om, at hun leverer skvadderkål til Irma, samt et indslag i God Aften Danmark, skulle jeg prøve at bruge de små djævle til andet end at bande over. 


Skvadderkålepesto: 


150 g skvadderkål, grundigt skyllet
20 g cashewnødder
15 g revet parmesanost
½ dl olivenolie
1/4 tsk. salt
1/8 tsk peber


Blend skvadderkål, cashewnødder, parmesamost og olivenolie godt. Evt. i en smal beholder med stavblenderen. Smag pestoen til med salt og peber. Pestoen er nu klar til servering. 








Vi spiste den til ovnbagt ørred, pasta og salat. 


Til trofaste læsere vil jeg gerne undskylde at jeg har været væk så længe. Jeg har fået nyt job som kantineleder i en skolekantine og det at starte nyt job og samtidig være noget for familien har krævet mig på det sidste. Men nu er jeg klar igen, og lægger sikkert også et par indlæg ud om vores tur til Berlin i påsken. 

2 comments:

  1. Skadderkålspesto... Ved ikke rigtigt... Du har ikke skrevet noget om hvordan den blev modtaget af ungerne? Med stående klapsalver? Ser nu lækker ud. Din trofaste søster er glad for du er tilbage!!

    ReplyDelete
  2. Ungerne er generelt ikke glade for dressing, med mindre det er tykmælk uden noget i.... Skvadderkålepesto var ikke engang noget de ville smage på - desværre.... Men man hverken kan eller skal kun servere det børnene kan lide, men gerne i kombination med noget de kan lide.

    ReplyDelete