Saturday, May 5, 2012

Stegt tomat/aubergine salat

Stegte auberginer er en af de ting jeg er helt vild med, men som børnene bestemt ikke kan lide. Men derfor skal jeg jo ikke snydes for dem. Denne gang havde jeg smidt dem i ovnen, men de kan sagtens steges på panden uden fedtstof, hvis ovnen ikke skal igang. 

Stegt tomat/aubergine salat

Ingredienser:
1 aubergine
3 spsk. groft salt
4 blommetomater
100 g babyleaves
10 basilikumblade

Fremgangsmåde: 
Skær auberginerne i skiver i ca. 1½ cms tykkelse. Drys skiverne med salt og lad dem trække i min ½ time.Skær tomaterne i skiver. Skyl aubergineskiverne under vandhanen. Læg tomatskiverne på aubergineskiverne og bag dem i ovnen i ca. 10 min ved 200 grader. Skyl salaten og lad den dryppe godt af. Anret salaten på et fad med den grønne salat nederst, de stegte aubergine/tomater derpå og drys til sidst med basilikumblade. 

Salaten kan evt. serveres med olie/eddike dressing.


1 comment: