Monday, June 4, 2012

Slikbutik >< Salatblade

Mit nye job som køkkenleder i en skolekantine har sent mig direkte fra asken til ilden i forhold til det sunde kontra det børnene vil have.
Jeg synes faktisk det udbud vi har er sundt og lødigt, men der er helt klart nogle sællerter ind imellem der ligger lige på vippen. Her taler jeg f.eks. om franske hotdogs, risengrød med sukker, kanel og smørklat samt forskellige typer af ostebrød. Jeg har siden jeg kom til reduceret antallet af dage med disse retter på menuen, men der er ingen tvivl om, at det er det der sælger.
Som madmor i vuggestuen havde jeg lidt mere at skulle have sagt i forhold til nye smagsindtryk. Der var det på menuen jeg havde bestemt. I kantinen, bestemmer børnene selv hvad de vil købe.
Men... Jeg kan nu kun glæde mig over at det der sælger bedst er frisksmurte sandwich og salatbar.

1 comment:

  1. Åh ja, det er en udfordring af de store... Men lur mig, om du ikke efterhånden får 'luget' godt ud i sukker-fedt-retterne, så de sundere alternativer vinder frem?? ;-)
    Barrierer er der altid, men hvis det sunde alternativ ikke eksisterer, er det klart de unge vælger sukker frem for salat...
    Thumbs up for dit gode arbejde ;-)

    ReplyDelete