Thursday, May 1, 2014

Chokolademuffins

1. maj, fridag og legekammerater på besøg. Det må være anledning nok til at indvie mit nye tylle-sæt, jeg fik i fødselsdagsgave. 



5 glade kagebagere og jeg i køkkenet. Jeg sørgede for at fordele opgaverne, så ingen var arbejdsløse, og opgaverne aldersvarende. De hyggede sig vældig.





Opskrift

Ca. 20 muffins

Ingredienser: 
200 g smør
150 g mørk chokolade
4 stk æg
250 g sukker
150 g hvedemel
3 spsk. kakao
1 tsk. tørret ingefær

Pynt:
1/4 l piskefløde 
1/4 tsk. blåfrugtfarve
Div. kagepyntningssukkerdimmere og en gang hindbær

Fremgangsmåde:
Smelt smør og chokolade i en gryde. Lad chokolademassen køle af. Pisk æg og sukker luftigt. Sigt mel og kakao i æggemassen. Vend forsigtigt ingefær i. Vend den afkølede cholokademasse i. Hæld dejen i smurte  muffinsforme næsten til kanten. De hæver ikke ret meget, da der ikke er noget hævemiddel i. Bages i ovnen ved 175 grader i ca. 20 min. Afkøles på bagerist. De bliver dejligt svampede.  
Pisk fløden og vend frugtfarven i. Pynt det bedste du har lært. 

                      

Der smages på dejen og kagerne pyntes med de nye tyller og blåt flødeskum.



Så er det tid til nydning. 
Tyllerne er bestemt godkendt og det samme er opskriften. 




No comments:

Post a Comment