Thursday, January 12, 2012

Åhhhh -madpakker

De to små får frokost i institutionen, men eftermiddagsmaden skal vi selv medbringe. Trine skal medbringe tre madpakker om dagen i skolen. Ergo skal der smøres 5 madpakker om dagen. Og hvad skal man så putte i?


Eftermiddagsmadpakkerne er ikke så vanskelige - og det er børnene heller ikke.....




Det her er Antons madpakke - her er det kun det grønne der varieres. Idas madpakke ligner meget godt Trines, dog med flere variationer i pålægstyper.


Trine er langt vanskeligere. Af pålæg hun kan lide kan jeg nævne; kartoffelspegepølse, kødpølse, pølser og agurk. Af frugt spiser hun honningmelon og ananas. Af grøntsager kan hun lide en hel del - heldigvis. Hun er heller ikke til middagsrester, klapsammenmadder, pastasalat eller sandwich - og hun finder madpakkerne yderst uinteressante - og savner i høj grad den varme frokost fra børnehaven. Til gengæld spiser hun godt til aften i modsætning til Ida der spiser hendes hovedmåltid i børnehaven. 


Så hendes frokost ligner meget godt denne her:




Og formiddagsmaden ser sådan her ud:



Jeg har jo mine krav der også skal opfyldes: Højt fiberindhold og højt indhold af frugt og grønt. Det med fisken må jeg vist slække lidt på indtil videre, hvis jeg gerne vil have madpakken spist. En hjemmebagt bolle eller pølsebrød kan der også være at finde som variation.

1 comment:

  1. Kære Rikke
    Hvor er det en flot blog du har fået lavet. Glæder mig til at følge den. Vilma bliver snart 6 måneder og er lige begyndt at få grød og mos, så vi kan snart få brug for noget inspiration til mad, madpakker, lege mm.
    Knus fra Trine

    ReplyDelete