Sunday, November 27, 2011

Konfektfremstilling

Idag gik turen syd over, ned til min søster, for at fremstille konfekt. Det er en tradition som min søster og jeg sætter stor pris på, og husker fra vores barndom, og som vi gerne vil videreføre til vores børn. Min far og mor dukkede også op. Mændenes rolle på denne dag er at holde sig i baggrunden, det er de gode til - og selvfølgelig at prøvesmage.


Til min barndoms konfektfremstilling skal bruges: 1 rulle marcipan, smeltet kogechokolade, 1 pakke nougat, frugtfarve - rød er påkrævet, smuttede mandler og chokoladelinser med krymmel.
Så er det bare at gå igang og skabe figurer efter fri fantasi.


Efter en tur i haven, nød vi søsters dejlige, nybagte boller. Da vi kom hjem stod menuen på brasede kartofler og gulerødder med en rest and fra igår til.

3 comments:

  1. Det lyder som en hyggelig dag og en dejlig tradition. Skønne børn du har. Jeg er ret vild med billederne i " det grønne" mange hilsner Heidi

    ReplyDelete
  2. Det var SÅ hygge. Johan har spurgt og spurgt om vi ikke snart skal lave konfekt igen!!

    ReplyDelete
  3. Nu er det ikke mine alle børnene på billederne. For at få det på plads har jeg Trine fra 2005, Ida fra 2008 og Anton fra 2010.

    ReplyDelete