Friday, November 11, 2011

Tid til at gøre status efter første uge på job som kostfaglig medarbejder, og tid til at poste mit første indlæg her på bloggen.
Rosinmadderne blev genopfundet, bønnekuglerne blev godkendt - hos de fleste- og en gulerodssuppe smagt til med appelsin og eddike afsluttede ugen med succes. Jeg har bagt brød i vildskab, men har ikke haft held til at opbygge et fryselager. Tomatsovsen der brændte på taler vi ikke så højt om....
Om jeg har haft lejlighed til at tale med et barn? Tja, der er da nogen der har stukket hovedet op i vinduet og spurgt: "Hvad hedder du?", "giv mig lige lidt mere rugbrød"- straks irettesat af en pædagog- og "ijaaahhh", fordi det er det eneste tumligen kan sige.... Men ellers nej. Der er nogen der har kigget på, at jeg har formet brød.... I det moderne, super praktiske og effektive industrikøkken må børnene ikke være. De kan stå på trappen og kigge ind. Det er faktisk super godt tænkt, og det skal der nok komme meget godt ud af, når jeg har lært hvor alting har sin plads, og hvordan opvasken bliver klaret inden fyraften. Duften, smagen og den sunde mad har været der. 
Så er det jo godt, at den mest ihærdige af mine tre hjælpere derhjemme kom ud og hjalp med at krydre og røre i gryderne...





No comments:

Post a Comment