Wednesday, November 30, 2011

Snittelit på stuen

Idag stod menuen på æggekage uden bacon, da det var vegetardag. Jeg havde grundet en del over hvordan jeg skulle servere grøntsagerne til. Skulle jeg putte dem i æggekagen? Skulle jeg servere dem ved siden af? Skulle de så være rå eller ristet på panden? Jeg bestemte mig for ved siden af- rå. Jeg valgte peberfrugt og champignon. En grøntsag de fleste børn kan li' og en de fleste børn ikke kan li'.... Jeg havde nok overdrevet mængden af champignon lidt, kunne jeg se, da fadene kom ud!
Men der var i hvert fald fem børn der smagte champignon - det var fem ud ad de seks, der havde været med til at snitte grøntsagerne på stuen. Jeg tog mit rullebord og en bunke grøntsager og bevægede mig ned i den anden ende af institutionen idag, i mit forsøg på at bredde tilberedningen ud i hele institutionen. En lille succes vil jeg kalde det.

No comments:

Post a Comment